Vyrábané v Nemecku
MUDr. Juríček: Vstrebávanie hémového železa strava neovplyvňuje (VIDEO)

Bežné potraviny znižujú vstrebávanie nehémového železa z produktov s obsahom anorganických solí železa.

Čo znižuje vstrebávanie?

Mlieko, mliečne výrobky, tiež vláknina prítomná v obilninách, orechoch, listovej zelenine, ďalej kalcium a vaječná bielkovina, znižujú resorpciu železa. Avšak najvýznamnejším faktorom znižovania vstrebávania nehémového železa sú polyfenoly obsiahnuté v čaji, káve, kakau a aj v niektorej zelenine a korení. Na vstrebávanie majú negatívny vplyv aj niektoré liečivá (napríklad antacidá používané na znižovanie kyslosti žalúdka, prípravky s obsahom vápnika a pod.), ktoré pôsobia inhibične (spomaľujú, utlmujú fyziologické procesy v organizme) a vytvárajú tak klinicky významné interakcie. Absorpcia je potom na základe uvedeného v bežnom živote ešte omnoho nižšia ako 5 %.

A čo hémové železo?

Naopak prírodné hémové železo, ktoré je telu prirodzená forma, sa vstrebáva bez ohľadu na skonzumované potraviny a nápoje.

Zdieľaj:

Ďalšie články

Aké železo užívať, aby vaša imunita zostala silná a bojaschopná.

Aké železo užívať, aby vaša imunita zostala silná a bojaschopná.

Naša imunita výrazne závisí od správneho zloženia črevnej mikroflóry. K jej bojaschopnosti prispieva aj užívanie hémového železa.

Čítajte dalej
Príbeh: Ako mi Globifer zlepšil život a zachránil obľúbenú prácu (VIDEO)

Príbeh: Ako mi Globifer zlepšil život a zachránil obľúbenú prácu (VIDEO)

Možno si spomínate na nepríjemné tráviace ťažkosti, ktoré súvisia s užívaním výživových doplnkov na železo.

Čítajte dalej
Máte málo hemoglobínu? Dopĺňajte ho aspoň 3 mesiace, najlepšie hémovým železom

Máte málo hemoglobínu? Dopĺňajte ho aspoň 3 mesiace, najlepšie hémovým železom

Nedostatok železa je aj v 21. storočí celosvetovo najčastejším nutričným deficitom.

Čítajte dalej