Vyrábané v Nemecku
Gastroenterológ: Vstrebávanie hémového železa strava neovplyvňuje (VIDEO)

Bežné potraviny znižujú vstrebávanie nehémového železa z produktov s obsahom anorganických solí železa.

Čo znižuje vstrebávanie?

Mlieko, mliečne výrobky, tiež vláknina prítomná v obilninách, orechoch, listovej zelenine, ďalej kalcium a vaječná bielkovina, znižujú resorpciu železa. Avšak najvýznamnejším faktorom znižovania vstrebávania nehémového železa sú polyfenoly obsiahnuté v čaji, káve, kakau a aj v niektorej zelenine a korení. Na vstrebávanie majú negatívny vplyv aj niektoré liečivá (napríklad antacidá používané na znižovanie kyslosti žalúdka, prípravky s obsahom vápnika a pod.), ktoré pôsobia inhibične (spomaľujú, utlmujú fyziologické procesy v organizme) a vytvárajú tak klinicky významné interakcie. Absorpcia je potom na základe uvedeného v bežnom živote ešte omnoho nižšia ako 5 %.

A čo hémové železo?

Naopak prírodné hémové železo, ktoré je telu prirodzená forma, sa vstrebáva bez ohľadu na skonzumované potraviny a nápoje.

Zdieľaj:

Ďalšie články

Ste často unavení? Môže byť za tým nedostatok železa. Doplníte ho vďaka hémovému železu.

Ste často unavení? Môže byť za tým nedostatok železa. Doplníte ho vďaka hémovému železu.

Cítite únavu, ste bledí a vaša výkonnosť klesla? Je dosť možné, že máte nedostatok železa v krvi a telo vám to dáva takto najavo.

Čítajte dalej
Pozor na železo počas tehotenstva. Prečo je dôležité a ako ho dopĺňať?

Pozor na železo počas tehotenstva. Prečo je dôležité a ako ho dopĺňať?

Tehotenstvo je radosť! Privítanie nového človiečika na svete je ale aj veľká zodpovednosť.

Čítajte dalej
Gastroenterológ: Prečo uprednostniť hémové železo? (VIDEO)

Gastroenterológ: Prečo uprednostniť hémové železo? (VIDEO)

Vysoké denné dávky železa vyžadované pri jeho dopĺňaní z produktov s obsahom nehémových anorganických solí sú spojené s vyšším výskytom nežiaducich účinkov.

Čítajte dalej