Vyrábané v Nemecku
MUDr. Juríček: Vstrebávanie hémového železa strava neovplyvňuje (VIDEO)

Bežné potraviny znižujú vstrebávanie nehémového železa z produktov s obsahom anorganických solí železa.

Čo znižuje vstrebávanie?

Mlieko, mliečne výrobky, tiež vláknina prítomná v obilninách, orechoch, listovej zelenine, ďalej kalcium a vaječná bielkovina, znižujú resorpciu železa. Avšak najvýznamnejším faktorom znižovania vstrebávania nehémového železa sú polyfenoly obsiahnuté v čaji, káve, kakau a aj v niektorej zelenine a korení. Na vstrebávanie majú negatívny vplyv aj niektoré liečivá (napríklad antacidá používané na znižovanie kyslosti žalúdka, prípravky s obsahom vápnika a pod.), ktoré pôsobia inhibične (spomaľujú, utlmujú fyziologické procesy v organizme) a vytvárajú tak klinicky významné interakcie. Absorpcia je potom na základe uvedeného v bežnom živote ešte omnoho nižšia ako 5 %.

A čo hémové železo?

Naopak prírodné hémové železo, ktoré je telu prirodzená forma, sa vstrebáva bez ohľadu na skonzumované potraviny a nápoje.

Zdieľaj:

Ďalšie články

S menštruáciou som si zažila peklo na zemi

S menštruáciou som si zažila peklo na zemi

V súčasnosti má gynekológ niekoľko možností, aby pacientke so silnou menštruáciou pomohol. Liečba je výsledkom podrobných vyšetrení. Pri nedostatku železa je žiaduce si ho doplniť efektívne a bez tráviacich ťažkostí vďaka Globifer forte.

Čítajte dalej
3 rady ako zvládnuť silnú a problémovú menštruáciu

3 rady ako zvládnuť silnú a problémovú menštruáciu

Prečítajte si, ako sa líši zdravá menštruácia od tej problémovej a ako si ju dať vďaka Globiferu do poriadku.

Čítajte dalej
Aké železo užívať, aby vaša imunita zostala silná a bojaschopná.

Aké železo užívať, aby vaša imunita zostala silná a bojaschopná.

Naša imunita výrazne závisí od správneho zloženia črevnej mikroflóry. K jej bojaschopnosti prispieva aj užívanie hémového železa.

Čítajte dalej