Vyrábané v Nemecku
MUDr. Juríček: Vstrebávanie hémového železa strava neovplyvňuje (VIDEO)

Bežné potraviny znižujú vstrebávanie nehémového železa z produktov s obsahom anorganických solí železa.

Čo znižuje vstrebávanie?

Mlieko, mliečne výrobky, tiež vláknina prítomná v obilninách, orechoch, listovej zelenine, ďalej kalcium a vaječná bielkovina, znižujú resorpciu železa. Avšak najvýznamnejším faktorom znižovania vstrebávania nehémového železa sú polyfenoly obsiahnuté v čaji, káve, kakau a aj v niektorej zelenine a korení. Na vstrebávanie majú negatívny vplyv aj niektoré liečivá (napríklad antacidá používané na znižovanie kyslosti žalúdka, prípravky s obsahom vápnika a pod.), ktoré pôsobia inhibične (spomaľujú, utlmujú fyziologické procesy v organizme) a vytvárajú tak klinicky významné interakcie. Absorpcia je potom na základe uvedeného v bežnom živote ešte omnoho nižšia ako 5 %.

A čo hémové železo?

Naopak prírodné hémové železo, ktoré je telu prirodzená forma, sa vstrebáva bez ohľadu na skonzumované potraviny a nápoje.

Zdieľaj:

Ďalšie články

Máte málo hemoglobínu? Dopĺňajte ho aspoň 3 mesiace, najlepšie hémovým železom

Máte málo hemoglobínu? Dopĺňajte ho aspoň 3 mesiace, najlepšie hémovým železom

Nedostatok železa je aj v 21. storočí celosvetovo najčastejším nutričným deficitom.

Čítajte dalej
Hémové železo doplní hladinu železa v tele najefektívnejšie, bez tráviacich ťažkostí

Hémové železo doplní hladinu železa v tele najefektívnejšie, bez tráviacich ťažkostí

Hlavnú úlohu, ktorú naše telo v organizme plní, je manažment transportu kyslíka a oxidu uhličitého. Je pre naše telo nenahraditeľný.

Čítajte dalej
Ste často unavení? Môže byť za tým nedostatok železa. Doplníte ho vďaka hémovému železu.

Ste často unavení? Môže byť za tým nedostatok železa. Doplníte ho vďaka hémovému železu.

Cítite únavu, ste bledí a vaša výkonnosť klesla? Je dosť možné, že máte nedostatok železa v krvi a telo vám to dáva takto najavo.

Čítajte dalej