Vyrábané v Nemecku
MUDr. Juríček: Vstrebávanie hémového železa strava neovplyvňuje (VIDEO)

Bežné potraviny znižujú vstrebávanie nehémového železa z produktov s obsahom anorganických solí železa.

Čo znižuje vstrebávanie?

Mlieko, mliečne výrobky, tiež vláknina prítomná v obilninách, orechoch, listovej zelenine, ďalej kalcium a vaječná bielkovina, znižujú resorpciu železa. Avšak najvýznamnejším faktorom znižovania vstrebávania nehémového železa sú polyfenoly obsiahnuté v čaji, káve, kakau a aj v niektorej zelenine a korení. Na vstrebávanie majú negatívny vplyv aj niektoré liečivá (napríklad antacidá používané na znižovanie kyslosti žalúdka, prípravky s obsahom vápnika a pod.), ktoré pôsobia inhibične (spomaľujú, utlmujú fyziologické procesy v organizme) a vytvárajú tak klinicky významné interakcie. Absorpcia je potom na základe uvedeného v bežnom živote ešte omnoho nižšia ako 5 %.

A čo hémové železo?

Naopak prírodné hémové železo, ktoré je telu prirodzená forma, sa vstrebáva bez ohľadu na skonzumované potraviny a nápoje.

Zdieľaj:

Ďalšie články

Tehotné pozor! Dopĺňate si železo? Prírodné hémové železo nie je to isté ako prírodné železo!

Tehotné pozor! Dopĺňate si železo? Prírodné hémové železo nie je to isté ako prírodné železo!

V slovných spojeniach je len jediný rozdiel – slovíčko „hémové“. Pre telo a trávenie je však tento rozdiel veľmi podstatný.

Čítajte dalej
S menštruáciou som si zažila peklo na zemi

S menštruáciou som si zažila peklo na zemi

V súčasnosti má gynekológ niekoľko možností, aby pacientke so silnou menštruáciou pomohol. Liečba je výsledkom podrobných vyšetrení. Pri nedostatku železa je žiaduce si ho doplniť efektívne a bez tráviacich ťažkostí vďaka Globifer forte.

Čítajte dalej
3 rady ako zvládnuť silnú a problémovú menštruáciu

3 rady ako zvládnuť silnú a problémovú menštruáciu

Prečítajte si, ako sa líši zdravá menštruácia od tej problémovej a ako si ju dať vďaka Globiferu do poriadku.

Čítajte dalej